Kolejny oszukany. 34-latek stracił ponad 50 tysięcy złotych

2022-12-15 09:07:32(ost. akt: 2022-12-15 09:17:01)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: Pixabay

W ostatnim czasie szczycieńscy policjanci przyjęli kolejne zawiadomienie o dokonanym oszustwie. Mieszkaniec powiatu mławskiego stracił ponad 50 000 złotych, po tym jak pracownik banku z obco brzmiącym akcentem polecił mu zatwierdzenie wniosku o kredyt i przelanie pieniędzy na wskazane konto. Dopiero po zakończeniu rozmowy, mężczyzna zdał sobie sprawę z tego, że padł ofiarą przestępcy.
Policjanci z komendy w Szczytnie prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, do którego doszło w poniedziałek (12.12.2022r.). Do szczycieńskiej jednostki zgłosił się 34-letni mieszkaniec powiatu mławskiego. Mężczyzna poinformował funkcjonariuszy, że skontaktował się z nim telefonicznie pracownik banku z obco brzmiącym akcentem.

Rozmówca poinformował 34-latka, że jego dane wyciekły z banku. Na jego koncie odnotowano dwie próby zaciągnięcia pożyczek. Następnie fałszywy pracownik banku poinformował, że z 34-latkiem skontaktuje się również funkcjonariusz policji. Po chwili do mieszkańca powiatu mławskiego zadzwonił „policjant”. Rzekomy funkcjonariusz miał powiedzieć do 34-latka, że prowadzą postępowanie w sprawie wycieku danych i poinstruował, aby mężczyzna wykonywał polecenia pracownika banku, z którym wcześniej rozmawiał. Po zakończonej rozmowie z „policjantem”, do 34-latka znów zadzwonił pracownik banku z obcobrzmiącym akcentem. Fałszywy pracownik banku polecił mieszkańcowi powiatu mławskiego, aby potwierdził w aplikacji banku oraz na infolinii wniosek o kredyt, co mężczyzna uczynił. Następnie „pracownik banku” podał numer rachunku bankowego, na który 34-latek wykonał kilka przelewów w różnych kwotach.

Łącznie mężczyzna stracił 52 000 złotych.

Policjanci apelują!
Chrońmy się przed oszustami. Jeżeli otrzymamy telefon o próbie włamania na nasze konto, zadzwońmy na infolinię banku i zweryfikujmy otrzymane informacje, możemy tam również potwierdzić tożsamość dzwoniącego do nas „rzekomego” konsultanta. Nie instalujmy oprogramowań, których sposobu działania i pochodzenia nie jesteśmy pewni. Nie należy również podawać jednorazowych haseł i kodów zabezpieczających nasze konta bankowe. Pamiętaj! W dużej mierze to właśnie od Ciebie i Twojej postawy zależy Twoje bezpieczeństwo i bezpieczeństwo Twoich środków finansowych. W razie jakichkolwiek wątpliwości zawsze możesz skontaktować się z najbliższą jednostką policji, aby poprosić o radę, pomoc bądź wsparcie.

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5